Известие

Collapse
No announcement yet.

Монтаж на аларма

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от hristo 156 Покажи съобщение
    Колега дай малко инфо. или снимки как да свържа въпросния модул от Топ спиид.Става въпрос за 4 ел.стъкла.Благодаря предварително.
    Аз още не съм го купил този модул, защото незнам дали ще ми свърши работа. Колкото до връзването - модула си има схема, но трудното е да намериш точните кабели на самата кола. Както вече писах на Алфа 166 модулите за задните и предните прозорци са на различни места което е кофти. Другият по трудоемък начин е да разглобиш корите на вратите и да видиш кои са захранващите кабели на моторчетата за стъклата.
    FIAT Punto 1,9 JTD
    EX Alfa 166 2.0TS 155hp with 18'' RIM
    sigpic

    Comment


    • #17
      Не не, модула би трябвало да си има релета със силови контакти и евентуално от блока с бутоните на шофьорската врата да вържеш всичко.На всеки бутон има по три кабела единия е общ и в зависимост от това на къде включваш се задейства моторчето за отваряне или за затваряне.Сега,хубаво е да има защита от претоварване т.е.при затваряне на съответното стъкло и след натоварване на задвижката му да изключи захранването.Това обаче при нас го няма а след като се затоври напълно стъклото започва едно щракане не ти е работа.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от balev64 Покажи съобщение
        ...Сега,хубаво е да има защита от претоварване т.е.при затваряне на съответното стъкло и след натоварване на задвижката му да изключи захранването.Това обаче при нас го няма а след като се затоври напълно стъклото започва едно щракане не ти е работа.
        Колега преди малко по този повод пробвах да видя дали има защита от претоварване и се оказа, че на всеки прозорец като задържа да го затворя и като напъне леко и в кутията за прозорците нещо щраква, продължавам да държа копчето, но повече нищо не се чува от кутийката. Това ме навежда на мисълта, че има защита и реле който спират когато се затвори прозореца.
        Въпросът ми е как с един кабел който идва от алармата и подава сигнал за 20 и няколко секунди да накарам всички прозорци и огледалата да се затворят.
        Last edited by kartell; d.m.y г., 21:54.
        FIAT Punto 1,9 JTD
        EX Alfa 166 2.0TS 155hp with 18'' RIM
        sigpic

        Comment


        • #19
          Не знам какво ще правите с тези стъкла зимата когато замръзнат...!? Същото се отнася и за прибиращите огледала...
          безплатни обяви
          Моята 166

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ACEHOB Покажи съобщение
            Не знам какво ще правите с тези стъкла зимата когато замръзнат...!? Същото се отнася и за прибиращите огледала...
            Ами зимата не караме с отворени прозорци
            Alfa Romeo 166 2.4 JTD
            Блог за работа и кариера

            sigpic

            Comment


            • #21
              А пък аз зимата си карам с прибрани огледала
              Е ми кофата с топла вода или няма да се прибират...
              sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

              Comment


              • #22
                Сигурен ли си че след като се натоварят моторчетата и се изключва подаването на захранване.При мен ситуацията при напълно затворен прозорец е едно щракане до без край.Аке не пусна ключа си щрака до ....Коя година ти е колата,мойта е 98 г да не би да са оправили проблема на по късен етап.Колкото до схемата мился че ще успееш да вържеш .Значи най бабешкия начин е да вземеш сигнал от Ц.З.като може да пробваш с дългите времена.Ако става ще трябва да размножиш контактите на две релета или трябва да имаш 4 норм.отворени контакти които при заключване на колата да се задействат и да затворят ел.стъклата и съответно след 28 сек да отпадне управляващия сигнал и се избегне някоя инфекция с падане на акумолатора и ли с проблеми в ел.стъклата.На кратко:заключваш колата,започват да се вдигат стъклата,вдигнатите натоварват и техните моторчета изключват другите се вдигат и след като натоварят и те съответно се изкл.Всички стъкла са вдигнати,междувременно изтича времето за сработването на Ц.З.и оперативния сигнал отпада,стъклата вече са без захранване и остават неактивни.Използвай импровизирани предпазители при пробите за да не повредиш нещо.
                Last edited by balev64; d.m.y г., 21:53.

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от balev64 Покажи съобщение
                  Сигурен ли си че след като се натоварят моторчетата и се изключва подаването на захранване.При мен ситуацията при напълно затворен прозорец е едно щракане до без край.Аке не пусна ключа си щрака до ....Коя година ти е колата,мойта е 98 г да не би да са оправили проблема на по късен етап....
                  Значи в интерес на истината не съм мерил захранването, но след като се вдигнат до горе в модула на прозорците някое реле цъка веднъж и колкото и да държа ключът за вдигане, нищо повече не се чува.
                  Колата ми е 99-та, но след диагностика при Бобо се оказа, че софтуера е на 2001-а каквото и да означава.

                  Така, по повод връзването: самата аларма подава минусов сигнал ( roll-up ) за опколо 20 секунди.
                  Значи аз свързах този минусов сигнал кум реле, което да подаде 12V захранване към модула на прозорците през тези 20 и няколко секунди и към реле което да подаде минус към предните две стъкла. Реших да захраня замо прердните стъкла с roll-up функция защото на алфа 166 задните стъкла страдат от изкривяване на уплътненията които задържат стъклото в затворено полужение. Така, минусовият сигнал от алармата захранва реле което да подаде маса на управлението на предните два прозореца. Но вместо 2 релета използвах 2 диода след релето, един за шофьорския и един за пасажерското стъкло след които са кабелите за минусово управление на стъклата.
                  За съжаление не се получи, незнам защо. Утре ще опитам с 2 релета които да захранят оперативния минус на двете предни стъкла.
                  Last edited by kartell; d.m.y г., 22:24.
                  FIAT Punto 1,9 JTD
                  EX Alfa 166 2.0TS 155hp with 18'' RIM
                  sigpic

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от ACEHOB Покажи съобщение
                    Не знам какво ще правите с тези стъкла зимата когато замръзнат...!? Същото се отнася и за прибиращите огледала...
                    Хмм това е доста инерестно... но зимата ще го мислим
                    FIAT Punto 1,9 JTD
                    EX Alfa 166 2.0TS 155hp with 18'' RIM
                    sigpic

                    Comment


                    • #25
                      Ами може би причината е че не си на контакт.Функцията за вдигане на стъклта работи само когато ключа е в положение на контакт.Ако не си го взел в пред вид може би това е проблема.

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от balev64 Покажи съобщение
                        Ами може би причината е че не си на контакт.Функцията за вдигане на стъклта работи само когато ключа е в положение на контакт.Ако не си го взел в пред вид може би това е проблема.
                        Значи, ето схемата по която свързвам нещата( не е много добре начертана, но се разбира) Click image for larger version

Name:	shema.JPG
Views:	1
Size:	28.1 Килобайта
ID:	2262152

                        Когато алармата подаде минусов сигнал оt roll-up функцията, всички релета едновременно сработват, което се оказва и основният проблем, защото след като се подаде захранване на модула за стъклата, трябва да се изчака около 1 секунда преди да се подаде сигнал за затваряне на прозорците, в противен случай те просто не се вдигат.
                        въпросът ми е - по какъв начин да забавя сигналът за вдигане?
                        Не може да свържа модула за прозорците с постоянно захранване, понеже консумира около 0.4А в покой, което си е много.
                        Last edited by kartell; d.m.y г., 21:56.
                        FIAT Punto 1,9 JTD
                        EX Alfa 166 2.0TS 155hp with 18'' RIM
                        sigpic

                        Comment


                        • #27
                          Значи номера е в тази секунда.Виж дали имаш функция която да се командва с втория бутон на дистанционното.Мисълта ми е че ако имаш изход който да се задейства от някой бутон то може вдигането на ел стъклата да стане много елегантно.Или иначе казано при включване на алармата само ако натиснеш съответния бутон ще се задействат ел стъклата.Това за сега е идеа в суров вид но може и да стане щото някога съм правил такива изпълнения и става много ефектно това с регулирането на ел стъклата.
                          Last edited by balev64; d.m.y г., 21:54.

                          Comment


                          • #28
                            Схванах идеята, сега остава само да се измисли как да стане.
                            FIAT Punto 1,9 JTD
                            EX Alfa 166 2.0TS 155hp with 18'' RIM
                            sigpic

                            Comment


                            • #29
                              Обикновенно на дистанционно има 1-2 и повече бутона.Един от тях е за паник функция(задействане на сирената принудително от дистанционното).Обикновенно в първите 20-30 сек.(светодиодиода свети постоянно)алармата е в тест режим ,именно тогава може би някой от бутоните може би подава на някой кабел захранване ( +или-).Просто пробвай в първите 30 сек какво излиза на кабелите при натискане на някой бутон.Ако имаш кабел "аксесоари" най вероятно това ще е твоя кабел.

                              Comment


                              • #30
                                Колеги да върна малко стара тема ! Въпроса ми е има ли някай с 166-ца въпросната екстра за автоматично дигане на прозорците и как се задейства ! След 1 година и половина чак сега разбрах че го имаме на другата кола въпросното супер заключване !!!
                                Alfa Romeo is a wonderful way of life!

                                Comment

                                Working...
                                X